FANDOM

Ikona
Ta strona/sekcja wymaga poprawy. Jeśli możesz, popraw ją.
Strona nie jest dostosowana do standardów wiki
Glock 18, znany bardziej jako Glock – pistolet występujący we wszystkich grach z serii Counter-Strike. Glock jest słabym pistoletem udostępnionym wszystkim drużynom mogącym strzelać w trybie zarówno samopowtarzalnym jak i seriami trzystrzałowymi. Z tą bronią zaczyna rundę każdy Terrorysta. Jest dość popularny, szczególnie w rundach, gdzie używa się tylko pistoletów, jednak w późniejszych rundach jest zastępowany Desert Eagle'm. Glock w trybie samopowtarzalnym nie zadaje dużych obrażeń, ale w trybie serii jest dużo mniej celny. Glock nie jest ani popularny ani niepopularny z powodu bycia jako broń startowa. Gdyby nią nie był, jego popularność byłaby dużo mniejsza.

WłaściwościEdytuj

Broń
Glock 18
Glock 18
Dostępność Terroryści
Cena $200 (startowa dla Terrorystów)
Magazynek 20
Szybkostrzelność 7 pocisków/s
Kategorie wiekowe 2.3 sekundy
Część ciała Podst. tryb ognia Alt. tryb ognia (BURST)
Bez pancerza Z pancerzem Bez pancerza Z pancerzem
Głowa 96 50 96\68 50\35
Klatka pier., ramię 24 12 24\17 12\8
Brzuch 30 16 30\24 16\12
Noga 18 18 18\15 18\15
W trybie burst zależy który w kolejności nabój trafi, stąd różne wartości obrażeń

W podstawowym trybie ognia Glock zadaje małe obrażenia, podczas gdy w alternatywnym średnio-duże. Śmiertelny cios może zadać tylko w trybie serii, jeśli gracz będzie strzelał w głowę, a przy tym ytrafią co najmniej 2 naboje. Strzelanie przez obiekty typu drzwi nie jest dobrym pomysłem, gdyż cios zadany graczowi stojącemu za nimi będzie bezbolesny (glockiem nie da się skanować). Jest to bardzo lekka broń, gdyż nie zmniejsza szybkości poruszania się gracza, gdy ją nosi (czyli szybkość poruszania się wynosi 250ups). Jest też jedną z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą.

  • Automatic - wylatuje 1 kulka przy strzale
  • Burst - wylatują aż 3 kule przy strzale

ZaletyEdytuj

  • Duży magazynek. Z magazynkiem o pojemności 20 strzałów masz duże szanse przetrwać walkę na pistolety, i dobić przeciwnika, kiedy będzie przeładowywał pistolet.
  • "Stopująca moc". Kiedy trafisz przeciwnika z Glocka, spowalnia go to do tego stopnia, że porusza się tak wolno, jakby kucał. Wykorzystuj tę przewagę, szczególnie w połączeniu z taktyką Okrążania Przeciwnika.
  • Brak podrzutu. W przeciwieństwie do większości broni w Counter-Strike'u Glock 18 nie ma podrzutu (celownik nie unosi się do góry przy strzelaniu). Podczas walki naboje lecą dokładnie tam gdzie celujesz! Nie musisz ściągać celownika w dół tak jak w przypadku innych pistoletów. Na większe odległości jeśli już raz trafisz, to przeciwnik jest w zasadzie bez szans (szczególnie na otwartej przestrzeni). Dzięki "Mocy Stopującej" przeciwnik będzie praktycznie stał w miejscu, skazany na Twoją łaskę (a raczej - niełaskę)

TaktykaEdytuj

Okrążanie przeciwnikaEdytuj

Taktyka ta sprawdza się najlepiej przeciwko snajperom i ludziom z shotgunami, ale jest dość skuteczna przeciwko każdemu rodzajowi broni. Taki sposób poruszania się może sprawiać trudności niektórym graczom, gdyż wydaje się bardzo nienaturalny, ale jak to sie mówi - trening czyni mistrza. Największą zaletą tej taktyki jest to,że przeciwnikowi jest bardzo ciężko nadążyć za nami. Co więcej, Mouse Sensitivity niektórych graczy w ogóle wyklucza możliwość nadążania z obracaniem się za okrążającym ich przeciwnikiem. Circle Strafing w ogóle jest jedną z najlepszych metod dla praktycznie każdej broni (poza karabinami snajperskimi i karabinami z włączonym trybem przybliżenia) przy walce na bardzo małe odległości. Zresztą, taktyka ta jest znana i używana przynajmniej od czasów Quake'a.

Z boku na bokEdytuj

Poruszając się z boku na bok stajesz się trudniejszy do zastrzelenia. Zmuszasz przeciwnika do ruszania bronią na boki, co w efekcie czyni ją mniej celną. Dopóki się ruszasz, przeciwnik będzie miał bardzo utrudnione zadanie, wykorzystaj to. Wykorzystując tę technikę, pamiętaj, żeby ciągle utrzymywać przeciwnika na celowniku, przesuwając myszką w odwrotnym kierunku do kierunku strafe'owania.

Strafe'ując i skacząc [BunnyHop]Edytuj

Taktyka ta jest chyba najbardziej efektywna, ale też najtrudniej się do niej przyzwyczaić. Kiedy kierujesz się prosto na wroga stajesz się doskonałym celem. Wystarczy lekko przymierzyć i dostajesz heada... Ta taktyka znacznie zmniejsza szansę na Twój zgon, ponieważ nie nigdy nie stajesz w tym samym miejscu i na tej samej wysokości. Taktyka ta jest po części rozwinięciem taktyki "Z boku na bok". W tym przypadku, przeciwnik nie tylko musi ruszać bronią na boki, ale dodatkowo w płaszczyźnie góra-dół. Na czym to wszystko polega? Otóż celem jest ciągły ruch, ciągłe skoki i kucanie. Strafe-jump w lewo, strafe-jump w prawo i z powrotem, aż do znudzenia (śmierci wroga). Przypomina to trochę skaczącego królika [stąd angielska nazwa tej taktyki - BunnyHop]. Pomimo, iż początkowo może być ciężko przystosować się do tak irracjonalnego sposobu poruszania się, taktyka ta jest naprawdę tego warta.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki